Lasten ja nuorten e- ja äänikirjakokoelma yleisille kirjastoille

Valtakunnallinen lasten ja nuorten e- ja äänikirjakokoelma yleisille kirjastoille

Kokoelma löytyy osoitteessa

satakirjastot.finna.fi -> E-aineistot -> Ellibs-palvelu -> Lajittele-toiminto

Koulut hyötyvät tästä uudesta digikokoelmasta, sillä kokonaiset koululuokat voivat lainata saman teoksen yhtä aikaa. Kokoelma sisältää laadukkaan lasten ja nuorten suomen- ja ruotsinkielisen e- ja äänikirjallisuuden mukaan lukien tietokirjat. Kokoelma ei sisällä digilehtiä. Suomenkielisiin nimekkeisiin on 50 yhtäaikaisen käyttäjän lisenssi ja ruotsinkielisiin 10 yhtäaikaisen käyttäjän lisenssi. Kokoelman teosten laina-aika on 4 viikkoa. Kokoelma on avoinna kaksi vuotta.

Huom! Teoksia ei voi lainata yhteisölainaajakortilla vaan jokainen koululainen lainaa omalla kortillaan.

Kokoelman tavoitteena on parantaa lasten ja nuorten lukutaitoa, vähentää eriarvoisuutta, lisätä osallistumismahdollisuuksia ja tukea oppimista kehittämällä lasten ja nuorten digitaitoja.

Tämä kokoelma on Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama ja se on avoinna kaikille Manner-Suomen yleisten kirjastoiden asiakkaille. Hanketta koordinoi Yleisten kirjastojen konsortio ja kokoelmaan tulevat teokset valitsee valtakunnallinen valintatyöryhmä, josta vastaa Seinäjoen kaupunginkirjasto. Kokoelman kuuluvat e- ja äänikirjat ovat lainattavissa Ellibs-kirjastossa ympäri Suomen.

Kyselkää tarvittaessa kirjastosta lisää!

Kankaanpään kirjastopalvelut

Pääkirjasto p. 044 5772422