Luettu maa, kesälukukampanja nuorille 1.6. – 31.8.2021

Luettu maa on ensisijaisesti yläkouluikäisille suunnattu pelillinen alusta, joka toimii älykännykällä, tabletilla ja tietokoneella. Luetun maan käyttö ei vaadi kirjautumista. Kampanjaan pääset osoitteessa www.luettumaa.com.

Luetussa maassa matkustetaan ympäri maailman erilaisten ilmiöiden pariin. Jokainen kohde kartalla sisältää runsaasti ilmiöihin liittyviä lukuvinkkejä, lukemiseen ja kirjoihin
liittyviä sisältöjä sekä somehaasteen. Haastesuorituksien hashtag on #luettumaa.

Luetulla maalla on omat kanavansa sekä Instagramissa että TikTokissa nimellä @luettumaa.

Luettu maa -kampanjaan voi osallistua myös paperilomakkeella. Lomakkeen voit pyytää kirjaston henkilökunnalta tai tulostaa itse alla olevasta linkistä:
Arvontalomake (pdf)

Nuorten vinkkilistan voit tulostaa tästä linkistä:
Nuorten lukuhaastevinkit (pdf)

Lue vähintään kaksi kirjaa ja palauta täytetty lomake kirjastoon 31.8. mennessä, niin osallistut kirjapalkintojen arvontaan.

Kesälukukampanjan on tehnyt Seinäjoen kaupunginkirjasto, jolla on lasten ja nuorten lukemista ja lukutaitoa edistävä valtakunnallinen erityistehtävä. Mukana on ollut kirjastoalan ja lukemisen ammattilaisia ympäri Suomen.