Kirjailijavieraana Lotta-Sofia Saahko ma 29.4.2024

Lotta-Sofia Saahko saapuu Kankaanpääsaliin kirjailijavieraaksi! Järj. Kankaanpään kaupunginkirjasto, yhteistyössä Europe Direct Pohjois-Satakunta

”Suomalaisuus, kansainvälisyys & karjalaiset juuret.”

Kirjailija Lotta-Sofia Saahko on monipuolinen taitaja, jolla on pitkä kokemus kirjoittamisesta, musiikkiteatterilavoilta ja sosiaalisesta mediasta. YouTubessa Saahko tunnetaan etenkin kanavalta Lotta ja pappa, jossa hän esiintyy yhdessä isoisänsä kanssa suosituilla laulu- ja jutusteluvideoilla. Lotan ja papan -koronalaulut -projekti sai useita kunnianosoituksia.

Lotta on opiskellut ja työskennellyt koko elämänsä ulkomailla, ja siksi suomalaiset ja karjalaiset juurensa ovat hänelle tärkeitä. Hän onkin julkaissut kirjoja karjalaisuudesta ja ulkosuomalaisuudesta, joista kaksi sijoittui vuoden myydyimpien tietokirjojen listoille. Tänä keväänä ilmestyy 8. kirja, lasten kuvakirja Lilja muuttaa maailmalle.

Lotta on valittu mm. Vuoden positiivisimmaksi suomalaiseksi (2021) ja Vuoden puhujaksi (2024). Hänen lempiaiheensa keskittyvät unelmien toteuttamiseen, kansainväliseen lapsuuteen, ulkosuomalaisuuteen ja suomalaisuuteen, omaishoitajuuteen ja arvokkaaseen vanhuuteen.

Maanantaina 29.4.2024 klo 18

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, tervetuloa!

Facebookin puolella myös tapahtuma, mihin voit käydä liittymässä!